Jaren naar uitgekeken. - Reisverslag uit Parksville, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu Jaren naar uitgekeken. - Reisverslag uit Parksville, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu

Jaren naar uitgekeken.

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg

05 Augustus 2016 | Canada, Parksville

De eerste ochtend in ons nieuwe huis. Eerst even rustig opstaan en vervolgens wat plannen maken. Omdat alles even nieuw is moeten we nog wel voor wat boodschappen zorgen. Daarom gaan we al op tijd naar Courtenay. Daar is een grote mall met o.a. quality food. Wat brood, groente en aardappels gehaald en de nodige extra's voor de komende dagen. Uiteraard eieren en bacon. Een goede start van de dag is een stevig ontbijt. Nadat we hebben gegeten maken we kennis met de huismeester. De eigenaar woont zo'n 4000 kilometer verder op maar de huismeester woont 2 huizen verder. Een aardige man die luistert naar de naam Frank. hij geeft aan dat we voor alle vragen bij hem terecht kunnen. Als er maar iets is kunnen we hem bellen of langs komen. Ik gaf aan dat zeker te zullen doen. Echter als er brand komt, zal ik hem niet bellen maar eerst 911 contacten. Tot mijn verrassing gaf hij aan dan ook te komen omdat hij bij de brandweer werkt.
Begin van de middag gaan we naar Parksville om onze tante te bezoeken. Ze weet niet dat we vandaag komen maar wel dat we deze maand in Canada op Vancouver Island zijn. Als ik aan de deur sta, is ze verrast. Ik had eerder gezegd op 8 augustus te komen. Een vergissing die ik deze vakantie vaker heb gemaakt.
Ze is blij verrast en heeft al snel de koffie klaar. Voor de jongens een icefloot. Na een korte tijd komt neef John met z'n vrouw ook. Erg gezellig allemaal. Na een uurtje gaan we met elkaar naar de zandsculpuren in Parksville. Meer dan de moeite waard. Eind van de middag worden we weer bij tante verwacht. Ze neemt ons mee naar Smitty's voor een heerlijk diner. Johan en Vincent met haar in de auto en Diana, Richard en ik er achter aan. Tegen 7.30 PM zij we weer bij haar thuis. Nog even napraten, veel lachen en dan terug naar Fanny Bay.
Het bezoek met het hele gezin naar Tante Theda hebben we al jaren naar uitgekeken maar is vandaag eindelijk in vervulling gegaan. Voor Diana en mij een leuk weerzien, voor Johan, Vincent en Richard een eerste ontmoeting die prima is bevallen. Zondag zullen we tante Theda ophalen om bij ons te zijn.

  • 06 Augustus 2016 - 21:25

    Louise Den Besten:

    Doe tante Theda de groeten van me!
    Veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 29 Mei 2016
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 8425

Voorgaande reizen:

26 Juli 2016 - 23 Augustus 2016

Met het hele gezin naar West Canada

Landen bezocht: