Naar 'The West' - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu Naar 'The West' - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu

Naar 'The West'

Door: Harry

04 Augustus 2016 | Canada, Nanaimo

Vandaag gaan we Kelowna verlaten. Omdat we een lange reis voor de boeg hebben starten we op tijd. Een ontbijtje, de koffers in de auto en de laatste controle of we echt alles hebben.
Rond 7.40 uur vertrekken we via highway 97 richting het westen. Via Marrit en Hope komen we rond 12 uur aan in Tsawwassen. Hier vandaag gaat de Ferry richting Duke Point op Vancouver Island. Helaas is de boot van 12.45 uur al vol. Dat betekent wachten tot 15.15 uur in de terminal. Gelukkig is er genoeg te zien en te halen. We hebben dan ook al snel een hotdog te pakken. Ook even buiten rond kijken is goed te doen met zo'n 24 graden en een blauwe lucht. Foto's en film worden volop vastgelegd.
Het inschepen gaat vervolgens op tijd en we varen om 15.15 uur richting onze bestemming op Fanny Bay. De BC ferries hebben diverse scheepsverbindingen tussen het vaste land van Canada en Vancouver Island. We varen met de Queen of Alberni. Voor Diana en Harry een zeer bekend verhaal, voor de jongens helemaal nieuw. Wat koffie, een brownie voor Vincent en wat friet voor Johan en Richard.
Tegen 17.15 uur rijden we de boot af. Onderweg nog even door Parksville om te zien waar de familie woont en dan rond 19.30 uur eindelijk thuis. Een prachtig huis die de naam villa mag dragen. Een enorm contrast met het huis waar we vanmorgen ond 7.40 uur de deur van dicht trokken.
Vanavond nog de koffers uitpakken, de kamers verdelen en nog wat drinken. De nachtrust zal goed doen na een lange reis van bijna 11 uur.