Beren op ons pad - Reisverslag uit Banff, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu Beren op ons pad - Reisverslag uit Banff, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu

Beren op ons pad

Door: Harry

31 Juli 2016 | Canada, Banff

Vandaag zijn we richting Jasper gegaan. Tegen 9.00 uur op pad. Eerst richting Lake Louise en dan afbuigen naar het noorden. Eerst een controle of we een actuele toegangspas voor de Nationale parken hebben. Alles is in orde. Na een korte tijd rijden richting Japser zien we dicht bij de weg een bruine beer. Een mooie gelegenheid om foto's te maken. Ook wordt er wat gefilmd. Na de euforie dat we een beer hebben gezien gaan we verder richting mooie uitzichten, prachtige natuur en de meest bewonderingswaardige meren van dit gebied. We komen na een half uurtje bij Bow Lake. Prachtig blauw groen water met enorme bergen op de achtergrond. Een mooie lucht met blauw en wolken wat een goed contrast op de foto geeft. We vervolgen onze rit en gaan richting Peyto Lake. Een prachtig meer wat je van bovenaf kan zien. Dat betekende wel eerst een wandeling met een stevige klim. Het was de moeite wel meer dan waard. Na de nodige fotos's en film gaan we weer richting de auto. Omdat het inmiddels 11 uur is geworden moeten we nadenken over het eten. De wens van Vincent is een mighty Angus. Dat betekent rijden richting een MC. Gelukkig zijn die er voldoende. Om het te combineren met iets anders wat ook leuk is, gaan we nogmaals naar Banff. Na het eten hebben we nog wat kaartjes gekocht om naar de familie en bekenden in Nederland te sturen. Tegen 15.45 uur zijn we weer terug in Golden. Na het schrijven van de kaartjes, een avond hap te hebben gegeten, gaan we nog een stukje wandelen. Kunnen we meteen de kaarten op de bus doen. Een mooie houten brug trekt de aandacht en is een leuk doel om naartoe te lopen. Als we weer terug zijn, genieten we nog even van de Hot Tub. Rond 8 uur PM willen we aan de koffie maar helaas zijn de filters op. Gelukkig is de winkel elke dag tot 10 uur open, en ook op zondag, zodat we wat filters en wat lekkere koekjes hebben kunnen kopen.
8.30 uur PM zitten we aan de koffie met de zojuist gekochte chocoladekoek.
Een rustige avond geeft de ruimte om na te denken over de dag van morgen. De eerste plannen zijn dan al weer geboren.