Dagje de stad verkennen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu Dagje de stad verkennen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu

Dagje de stad verkennen

Door: Harry

28 Juli 2016 | Canada, Vancouver

Op tijd uit de veren en na een eenvoudig ontbijt gaan we richting downtown Vancouver. Veel verkeer onderweg en dus kost dat tijd. In Abbots street zijn we naar een Parkeergarage gegaan. Voor 9 dollar konden we de hele dag parkeren. We stonden op plek 288.
Via Gassey Jack zijn we naar de stoomklok gegaan. Een bijzonder schouwspel. Klokslag 10 uur waren we bij de klok om de tonen te horen die de big ben moeten imiteren. Door de jaren heen wel wat vals maar het is wel indrukwekkend. Ook het meganisme is bijzonder om te zien.
Vanaf de klok zijn we de Sears tower in gegaan. Een prachtig uitzicht op 360 graden. Alle facetten van de stad zijn van bovenaf te zien. Een prachtige ervaring. Even Skypen in de Sky. Helaas is de wi-fi niet goed genoeg voor een aanvaardbaar beeldgesprek. Toch heb ik Daisy horen blaffen en Hetty nog even gesproken.
Het wordt tijd voor een lekkere dubbel chocolat dipt donut van Tim Hortons.
Daarna de stad in. Johan krijgt een Western riem van echt leer. De andere jongens zullen ook nog iets gaan krijgen.
Na nog wat rondzwerven in de stad en een lekkere maaltijd bij de food court onder de harbour tower, gaan we met de auto naar de totempalen in het grote Stanley Park. Een mooie belevenis.
We hebben inmiddels een paar kaartjes gekocht om te versturen. In de loop van de week zullen we nog meer kaartjes gaan versturen.
Tegen 16.00 uur waren we weer thuis.
Nog even langs Oakridge Mall voor wat brood. Thuis eten we geroosterde kip in bbq saus of knoflooksaus.
's Avonds nog een stukje gelopen en de kaarten op de bus gedaan.
Thuis zijn we al begonnen met het inpakken voor morgen. Een rustige avond voor een lange reis morgen.