Allemaal natuur - Reisverslag uit Parksville, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu Allemaal natuur - Reisverslag uit Parksville, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu

Allemaal natuur

Door: Harry

09 Augustus 2016 | Canada, Parksville

De dagen in Fanny Bay vorderen en we zijn al haast aan het aftellen. Een paar dingen staan nog op ons verlanglijstje. We hebben daarom vandaag gekeken bij de Little Qualicum Falls. Een indrukwekkend stukje natuur met klaterend geweld van het smeltwater wat van de bergen komt. Mooi gebied om te wandelen en leuk om langs de verschillende kanten van de diverse watervallen te lopen. Nadat we de Falls hebben gezien gaan we door naar een stukje histrorisch bos. Bomen van rond de 800 jaar oud met een enorme diameter en een soort die al zo'n 5000 jaar in dat gebeid groeit. De Red cedar en de Arburus zijn indrukwekkend. Nadat we het bos hebben bekeken, drijft honger ons een kant op. We komen terecht bij Leffty's in Qualicum Beach. Goed eten maar de bediening is niet helemaal naar wens. Nadat we hebben gegeten gaan we verder naar het zuiden. Ons doel is Nanaimo om daar een van de grootste shopping Malls te bezoeken. We moeten nog een cadeau voor Tante haar verjaardag zoeken. Donderdag 11 augustus wordt ze 88 jaar maar zoals ze zelf zegt is ze nog lang niet van plan om er mee te stoppen.
Een presentie is snel gevonden en na een poosje in de mall te hebben gedwaald, gaan we weer richting Fanny Bay. Thuis doen we nog wat wasjes, er zijn nog wat eet en snoep wensen en nadat we weer hebben gegeten en ons hebben opgefrist gaan we nog even koffie halen bij onze Tante. Ze is blij verrast en heeft al weer snel van alles en nog wat voor ons. Zelfgemaakte pantoffels, mooie topjes voor Diana en voor ieder to much money to spend.
Rond 9.50 PM zijn we weer thuis.

Voor ieder die onze reisverslagen leest zal er een kleine verandering komen. Deze site geeft aan ongeveer vol te zijn. We kunnen nog 10 foto's plaatsen. Dat is wel weinig voor nog bijna twee weken. Na vandaag gaan we de verslagen in een ander verslag zetten. De url is Theroorfamily.waarbenjij.nu
We kunnen dan weer volop foto's plaatsen. We gaan er dan ook vanuit dat we vanaf vrijdag zeker heel veel Victiora plaatjes zullen plaatsen. Nb. Voor de mensen die automatisch een mail krijgen als er een verslag is geplaatst, blijven dit ontvangen.

• 10 Augustus 2016 - 08:33

Louise Den Besten:

Wat een prachtige natuur! Ik ben wel een beetje jaloers, want vroeger met Guus heb ik ook door dergelijke bossen gelopen en wat was dat fantastisch. Geniet wat je genieten kunt, mensen.