Onverwacht anders. - Reisverslag uit Parksville, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu Onverwacht anders. - Reisverslag uit Parksville, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu

Onverwacht anders.

Door: Harry

08 Augustus 2016 | Canada, Parksville

De plannen die we voor deze dag hadden zijn wat gewijzigd. We kregen gisteravond laat een mail met een uitnodiging voor vandaag. We zijn om die reden eerst naar het noorden gegaan terwijl we al een uitnodiging hadden in het zuiden.
De dag zijn we rustig begonnen en rond de klok van 11 uur gingen we richting Campbell River. Neef Raymond en z'n vrouw Mary hebben een lunch voor ons. Als we aanbellen zijn het eerst de honden die van zich laten horen. Twee grote honden met een lief karakter maar wel de wil om te blaffen. Nadat ze ons ook de kans geven iets te zeggen kunnen we ieder gedag zeggen. Niet alleen mijn neef en z'n vrouw zijn thuis maar hun dochter Tosca is er ook. Tijdens de uitgebreide lunch komt zoon Caleb ook even langs. Hij is de manager van Quality Foods in Campbell River en heeft even tussen de middag tijd om langs te komen. Na de lunch gaan we met Raymond een paar leuke dingen in Campbell River bekijken. De kunstwerken die zijn ontstaan na de zaag wedstrijden, de pier langs de kust van waaruit een mooi uitzicht over de zee is en tot slot was er van onze kant nog de wens om langs een used carparts yard te gaan voor eventueel wat auto onderdelen. Helaas hebben ze niets wat we nodig hebben. Mustangs van de jaren 70 hebben ze helemaal niets van, Mustangs van midden 90 wel een paar maar geen convertibles waardoor het onderdeel wat we zoeken, een stukje deurpaneel, niet aanwezig is. Ook voor de Montana ( in Nederland een Trans Sport) is geen radioknop voor de radio achterin te vinden. We moeten op dat gebied ons geluk beproeven in Victoria. We zien volgende week wel wat er mogelijk is. We hebben ervaring bij de scrap yards daar.
Nadat we de sloop hadden gezien, zijn we richting Parksville gegaan. We waren uitgenodigd voor suppertime. Een heerlijk diner met minimaal een keer te veel van alles en nog wat. Na het eten nog even kijken naar de kolibries die zich tegoed doen aan het suikerwater. Nog twee spelletjes Mens erger je niet en dan richting Fanny Bay. Al met al een leuke dag die onverwacht een andere indeling kreeg. Het zijn soms de onverwachte wendingen die iets memorabel maken.

• 09 Augustus 2016 - 08:09

Louise Den Besten:

Zo te lezen hebben jullie het erg naar je zin. Houden zo! Hartelijk dank voor de kaarten. Alles ziet er fantastisch uit.
    Fijne dagen verder.