Up Island - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu Up Island - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu

Up Island

Door: Harry

06 Augustus 2016 | Canada, Campbell River

Vanmorgen hebben we de tijd genomen. Vakantie is niet alleen van alles willen zien en doen maar af en toe lummelen en rustig aan opstaan hoort er ook bij. Rond 10.00 uur is ieder reisvaardig. We hebben besloten naar het noorden te gaan richting Campbell River. Een plaats die vooral bij de sportvissers en de whale watchers bekend is. Voor ons een mogelijkheid om bij een neef lang te gaan. We gaan op de gok en weten niet of er iemand thuis is. Naast dat plan hebben we ook Elk Falls als doel gekozen. Dit ligt tegen Campbell River aan en is daarom een goede combi. Tegen 11.00 uur zijn we bij de Elk Falls. Na een stukje door een indrukwekkend bos te lopen, komen we bij de watervallen waar dit gebied naar is genoemd. Om een diepe kloof over te komen, moeten we over een hangbrug. Vanaf de brug ga je over de falls heen. Een indrukwekkend kabaal van het vallend water. Als we dit stuk natuurgeweld hebben beleefd, gaan we richting het centrum
van Campbell River. Gisteren hebben we van de familie wat kortingsbonnen voor het eten gehad die we vandaag prima konden benutten. Richard heeft de overtuiging dat hij een groot glas Root Beer wil. Echter lijkt het lekkerder dan dat hij het vindt. Gelukkig kan je altijd je vader vragen of hij het lust. Een dankbare dumpplek.
Nadat we hebben gegeten, gaan we richting Martin road waar een neef woont. Aangekomen op het adres lijkt het redelijk verlaten. Een paar honden verraden dat het huis niet leeg is maar dat er geen mensen zijn die gaan open doen. De poging is mislukt. Deze week hebben we nog wel wat mogelijkheden en we zullen via het internet proberen contact te leggen voordat we nogmaals die kant op gaan.
Tegen 14.00 uur gaan we weer naar het zuiden om rond 15.15 uur bij Fanny Bay aan te komen. Home sweet home. We hebben onderweg nog wel wat boodschappen gedaan bij Quality Food.
Thuis aan de koffie en ondertussen het resultaat bekeken van de wasmachine en de vaatwasser die we 's morgens hadden aangezet. Alle wasgoed en alle afwas is weer als nieuw.
Na de koffie gaan we een stukje de omgeving verkennen. Langs zee gelopen en nog even door het zgn. Wakkie wood. Een bijzonder bos met allerlei gekkigheid. Kranen aan bomen, houten boeken in bomen, gordijnen, schoenen en diverse andere gebruiksartikelen op een bijzondere manier in het bos verwerkt.
Eenmaal weer thuis nemen we een broodje. Nog even richting zee. Een prachtige regenboog is de moeite van het digitaal vastleggen meer dan waard.
Thuis nemen we nog wat Ice Cream en gaan ons langzamerhand voorbereiden op de nacht. Morgen halen we de visite van Parksville. Een nieuwe dag met nieuwe kansen.

• 07 Augustus 2016 - 19:07

Mirjam En Erik Oosting:

Net alle berichten gelezen. Leuk zo'n reisverslag. Geniet er maar lekker van. Voor je het weet ben je weer terug.