Above and below - Reisverslag uit Banff, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu Above and below - Reisverslag uit Banff, Canada van Familieroor - WaarBenJij.nu

Above and below

Door: Harry

01 Augustus 2016 | Canada, Banff

Vandaag is de laatste dag in Golden. Omdat we morgen een eind moeten rijden, hebben we besloten een redelijk rustig dag in de omgeving van ons huisje te houden. Dat betekent een ochtend die bestaat uit een beetje opruimen, onder de douche en wat globale plannen. Rond 11.30 uur gaan we maar eens een lunch opzoeken. We komen bij de A&W terecht. Voor Diana een mama burger, voor Richard en Harry een papa burger en voor de twee andere mannen een grandpa burger.
Na het eten gaan we naar een kabelbaan vlak bij Golden. Ook is er een mogelijkheid om een Grizzly beer te zien. Eerst gaan we met een gondel de berg op. Een prachtig uitzicht over het hele dal. Wel wat kouder dan beneden. Was het in het dal rond de 26 graden, boven hield het met een graad of 17 op.
Nadat we weer terug zijn in de warmte gaan we met de stoeltjeslift richting een plek waar een beer te zien moet zijn. We krijgen van een gids de uitleg waarom de beer daar zit en wat de geschiedenis er van is. De Grizzly is een van een tweeling. De moeder is dood geschoten en de twee jonge beren konden niet voor zich zelf zorgen. De ene beer is Carry genoemd en de andere Boo. Deze naam is bedacht n.a.v. het gebeid waar ze zijn geboren, nl. cariboo.
We hebben Boo gezien echter sliep deze wel maar af en toe was er wat beweging. De foto is dan ook niet erg duidelijk gezien de grote afstand vanaf waar we de beer konden zien.
Eenmaal terug van dit avontuur gaan we naar huis. warm weer nodigt uit om in het water de gaan. We kiezen voor de hot tub. de avond brengen we samen met de huiseigenaar en haar echtgenoot door. Aardige mensen met hart voor de zaak. Leuke gespreken waarbij het vaak over de verschillen van ieders omgeving gaat. Rond 10PM gaan we de bekers en glazen opruimen. Sleep well and see you tomorrow.

• 02 Augustus 2016 - 07:19

Louise:

Mooi, hoor, en geniet maar lekker!

• 04 Augustus 2016 - 19:23

Gerard Boer:

geniet er van,prettig geschreven verhalen,
    vriendelijke groeten,Gerard