De heenreis - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Familieroor - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Familieroor - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Harry

26 Juli 2016 | Zwitserland, Zürich

Rond 7 uur is ieder uit bed. Bijna alles is ingepakt. De hond van slag omdat ze weet dat het vandaag anders is dan anders.
Tegen 8 uur vertrekken we richting Schiphol met een tussenstop in Wolvega. Een korte stop van ongeveer 20 minuten bij Hetty waarbij we een kopje koffie hebben gehad. Een tas vol spullen die we anders moesten weggooien en twee bosjes bloemen.
Vanaf ongeveer 9.30 uur richting Rijsenhout. Een voorspoedige reis met een aankomst rond 11.00 uur. Nog even wat drinken en dan de koffers overzetten naar het pendelbusje. Tegen 11.30 uur op de luchthaven. Vanaf 12.30 uur kunnen we inchecken bij Balie 1. De drie koffers worden gelabeld en we kunnen door de douane. Nog wat rondhangen bij de taxfree shops en dan naar gate B35. Al snel blijkt er een wijziging te zijn waardoor we naar B17 moeten gaan. De instaptijd wordt niet gehaald. Vertraging van bijna een half uur geeft ons wat zorgen voor de overstap. Een snelle vlucht naar Zurich helpt wel een beetje met de tijdswinst maar uiteindelijk komen we toch veel later aan. Met heel veel haast, de pech dat we met een metro naar een andere hal moeten en de weet dat we eigenlijk 1 minuut de tijd hebben. Met de tong op de schoenen hebben we het vliegtuig gehaald. Als we eenmaal in het toestel zitten moeten we nog even wachten. Vertraging van de bagage is de oorzaak. Uiteindelijk vertrekken we rond 17.45 uur richting Vancouver. Verwachte vliegtijd is 10 uur en 20 minuten.
Een goede verzorging door Edelweiss air met lekkere ijsjes, kip en pasta, voldoende drinken maken het tot een lange maar vol te houden tijd van wachten. Even over 19.00 uur plaatselijke tijd landen we op YVR.
De grenscontroles en de bagage gaat voorspoedig. Het halen van de huurauto is altijd anders dan verwacht. Niks impala, van alles is mogelijk als we maar flink extra betalen. Aangezien we Nederlanders zijn, willen we dat niet. Uiteindelijk gaan we weg met een Toyota Camry met navigatie.
Bij het huis aangekomen nog even rommelen met het sleutelkluisje. Aardige buren zeggen Hello and they want to help if we need them..
Het huisje is prima maar heeft een nadrukkelijke houtlucht. Na wat mitsen en maren van de jongens lijkt het ze toch wel een leuke plek. Rond 22.00 uur gaan we slapen. Een te lange dag met heel veel indrukken.